Jeg skulle bare ha litt fuktighetskrem. Her er det som skjedde...

 

Ok, så er jeg en enkel mann. På en del områder, i alle fall. Og spesielt på dette området. Derfor må jeg komme med en liten rant...

For jeg er ikke noen storforbruker av kremer. Det hender jeg får litt tørr hud i panna, på albuene eller på leggene. Og det har ikke vært noe problem før nå. For jeg kjøpte en flaske fuktighetskrem for noen år siden, men den er tom nå.

Kriteriene mine for en krem jeg blant annet skal smøre meg i trynet med er ikke store. Den skal ikke lukte for mye, og det skal ikke se ut som at jeg er tre år gammel, og mamma har smurt meg inn med solkrem til en dag på stranda. Jeg husker ikke sist jeg kjøpte fuktighetskrem, bortsett fra Helosan til tatoveringene mine, men det var i hvert fall ikke så jævlig vanskelig før. Og Helosan gjør gjerne at jeg ser ut som den treåringen på stranda, så det var ikke aktuelt.

Flaska jeg hadde gikk egentlig tom i fjor. Men siden det ikke har vært lov å sosialisere seg nevneverdig i 2020 og så langt i 2021, så har jeg stort sett gitt faen i om panna mi ser ut som den har fått nupper enkelte ganger i vinter - for det er vinteren som er verst. Men jeg er altså tom, og tenkte jeg skulle kjøpe en ny flaske helt vanlig fuktighetskrem. Så da jeg var i butikken her om dagen, og endelig kom på at jeg skulle ha med det også - sikkert fordi jeg også trengte såpe - så ble jeg stående å lete etter den beige flaska med LDB, for da ville jeg ha det jeg trengte av fuktighetskrem de neste årene.

Den hadde de ikke, så jeg så om det var noe annet jeg kunne bruke.

Og det var det sikkert, men det er ikke noe som heter fuktighetskrem lenger. Det heter dagkrem, nattkrem, håndkrem, body lotion, ansiktsmelk... ANSIKTSMELK?!? Hva faen er ansiktsmelk? Melk er noe man drikker, og det kommer stort sett fra kua! Og til enkelte av dere som leser dette: ikke begynn å blande inn mandler og havre. Det er ikke melk! Det er juice! Men det er en helt annen rant.

Meg i rantehumør


Med alle de valgene, og Spenol som eneste alternativ i butikken som faktisk kaller seg en fuktighetskrem, så ble det ikke noe. For Spenolen har en lukt jeg ikke fikser, og skal jeg smøre noe i trynet, så vil jeg helst slippe at det lukter for sterkt eller ubehagelig. Og siden jeg ikke aner hva alt det andre egentlig er for noe - bortsett fra "scrub", det skjønte til og med jeg - så aner jeg ikke om det er noe som tilfører huden så mye fett at jeg lengter etter å vaske meg, eller er noe som er akkurat passe. Og da aner jeg ikke om jeg skal ha en body lotion, dagkrem, nattkrem eller et av de andre alternativene som finnes i butikken. Jeg skal ha en fuktighetskrem. Punktum.

Jeg vil ha en flaske der det bare står "Fuktighetskrem" og "Fungerer over alt". Gjerne med påskriften "Nøytral lukt" og "For menn og kvinner". Her er det et stort marked, som ingen produsenter kommer til å gå etter. For da må de innrømme at mesteparten av det andre er bullshit...

Og dere: Om dere skulle være i tvil, så har jeg ikke fått fem øre av noen for å nevne merkenavnene i denne lille ranten. Sånt driver ikke jeg med. Men om dere skulle ha lyst til å støtte meg på en eller annen måte, så kan dere kjøpe boka mi. Den består av historier jeg har samlet opp gjennom alle årene jeg har jobbet i utelivsbransjen, og egner seg strålende uansett om du vil pløye gjennom den på en kveld, eller ha den som dassbok og lese en historie her og der. Boka heter "Halve livet bak baren", er utgitt på epic.no, og kan kjøpes direkte fra meg gjennom denne linken:

Halve livet bak baren - sanne historier fra utelivsbransjen!



Kommentarer

Populære innlegg