Jaquessons mobbing av barn

Kari Jaquesson har vært ute på twitter igjen...

>
Denne gangen er det ikke transseksuelle påstått (av KJ) pedofile som er målet hennes. Ei heller er det nok en konspisak fra bloggen til Steigan som deles. Målet hennes denne gangen er den største konspirasjonen av dem alle - en svensk, 16 år gammel, superengasjert jente i autismespekteret. Ikke at det er noe nytt for KJ å kaste seg over Greta Thunberg. Hun har jo tidligere kalt henne en robot på bakgrunn av autismespekterdiagnosen hennes, påstått at hun er castet til rollen som engasjert 16-åring. Jaquesson har generelt hoppet på hele konspibølgen til "klimaskeptikerne". La oss kalle disse "skeptikerne" for det de er fra nå av: Folk som nekter å godta vitenskapelig konsensus og peer reviewed forskning.


Det startet vel da Trump la ut en spydig tweet etter Greta Thunbergs tale i FN der hun var sint og emosjonell - forøvrig ikke en uvanlig reaksjon fra en 16-åring som har et sterkt engasjement.


Mange lurte på om bunnen nå er nådd, helt til Kari Jaquesson sa "Hold my beer...", og kom med denne:

Dette kan lett tolkes til at "feministen" Kari Jaquesson mener at dersom du er uenig med henne, og alt hun har lært av å følge konspisider som gjør at hun står i spagat mellom skrotvenstre og skrothøyre - og attpåtil er stygg, så har du faen ikke rett til å ha en mening, og fortjener å bli mobbet. Hun kom også med denne påstanden:


Når hun så møter mer motbør enn det som er vanlig begynner hun å ro. For det var jo ikke hun som mente dette. Det var bare et sitat. Dette er et kjent grep i jeg ser i alle debatter med konspifolket der noen kommer med en uhyrlig påstand sammen med en link. "Det er ikke jeg som mener dette", "Jeg mener nødvendigvis ikke dette, men tenker at det er verdt å tenke over" osv, osv... Og Trim-Kari ror og ror:

Før hun avslutter med denne:


For det er jo klart - alle som lytter til vitenskapelige faktum fremfor konspirasjonsteorier - er bare hysteriske...

Aller først vil jeg si dette: Nå har en god del av oss voksne klaget på manglende engasjement hos ungdom lenge. Nå engasjerer de seg, og mye - veldig mye - av dette er fordi en 16-åring begynte å si fra. Ungdom viser kraftig engasjement, og Thunberg viser det sterkest av alle. Og det får hun kjeft for av gamlinger på min alder. Og andre gamlinger på min alder leter blant konspirasjonsteoriene til de som nekter å godta vitenskapelig konsensus for å stemple henne som falsk, manipulert og en puppet i hendene på de onde NGOene.

Men tilbake til Jaquessons mobbing: Var det ikke du, Kari Jaquesson, som under klagen din på NRKs satireinnslag i Trygdekontoret var fryktelig bekymret for hva dine barn måtte tåle på skolen og på gata? Men å mobbe en engasjert 16-åring selv for å være stygg har du ikke noe problem med. Ei heller har du noe problem med å kalle henne en robot på bakgrunn av hennes diagnose. Og i linken du mente var veldig viktig å lese trekkes diagnosen i tvil av en som aldri har møtt Thunberg. Dette er den teksten du mener er meget god.

Er ikke du, Kari Jaquesson medlem av Kvinnegruppa Ottar (noe som forsåvidt forklarer din ekstreme transfobiske holdninger). Hva mener de om at jenter ikke skal få lov til å kjempe for det de sakene som er viktige for dem? Hva mener de om å karakterisere noen som uattraktive (dvs stygge) i et forsøk på å stoppe kjeften deres. Og hva mener de om at du attpåtil velger å sitere en mann som kommer med dette utsagnet i noe som neppe kan kalles annet enn en mansplainende tekst?

For å sitere ei venninne av meg:

"Noen ganger lurer man på om enkelte har en skrue løs. Jeg lurer mer på om det er noen skruer igjen."

Jeg lurer egentlig ikke. For du er en mobber av absolutt verste sort. For du synes det er greit å mobbe en 16 år gammel jente for utseendet sitt. Du mener det er greit å omtale transgendere som pedofile. Du synes det er greit å omtale overvektige som late. Jeg som overvektig tåler mobbingen fra deg, så jeg bryr meg ikke så veldig personlig. Men å mobbe tenåringer for utseendet deres er en ny bunnrekord for deg. Og om det ikke er nok hat mot barn, bør bør være nok beviser på Twitterkontoen din til at noen burde anmelde deg for hatprat mot transgendere. Og det håper jeg skjer...

Jeg kunne kalt deg mye. Jeg kunne gjort alt fra å spille på at du en gang i tiden hadde et greit utseende til å spille på alderen din ut fra et synspunkt om at du er over middagshøyden, men jeg velger å ikke gjøre det. Jeg velger å ikke synke ned på ditt bunnivå. Jeg er mer verdt enn det

For der nede i mørket ditt har jeg ingenting å gjøre...

Kommentarer

Populære innlegg