Ukens facepalm #2


Ukens facepalm: Urinterapi, sete nummer 13 og Resett...
Og du! Om du liker det jeg driver med: Følg facebooksiden min!

Urinterapi-facepalm

Dette er riktignok ikke noe som har skjedd siste uka, men jeg ble ikke klar over dette fenomenet før uka som gikk. Altså, seriøst? Ikke bare urin - men GAMMEL urin. Som da skal fungere både til utvortes og innvortes bruk. Til massasje, som øyebadevann - eller til faste... Jeg har riktignok hørt at det skal hjelpe å pisse på føttene dersom du har fotsopp, men jeg aner ikke om det funker. Men denne lista her er noe for seg selv:

Urinterapi - for det heter visst det - skal være effektivt mot influensa, forkjølelse, beinbrudd, tannverk, tørr hud, og alle andre hudproblemer. Det hjelper mot AIDS, allergier, slangebitt og dyrebitt, astma, hjertesykdommer, kreft (selvfølgelig - alt i den alternative verdenen hjelper mot kreft), vannkopper, forstoppelse, lungebetennelse, feber, gonore, kopper, infeksjoner, infertilitet, skallethet, søvnløshet, hepatitt, spedalskhet, morgenkvalme, overvekt, HPV-virus, revmatisme, fødselsmerker, slag, lumbago, tyfus, depresjon, tuberkolose, Parkinsons, diabetes og en rekke andre.

Og selv om fersk urin ikke er skadelig å få i seg - er du i skikkelig trøbbel, kan det som kjent redde livet ditt - så tillat meg å tvile på sunnheten i å få i seg urin som har ligget til lagring i en måned. Bare listen av ting det skal hjelpe mot er nok til å være skeptisk!

Flysete-facepalm

NRK meldte sist uke at SAS i løpet av året får flere nye fly - alle uten seterad 13. Informasjonssjef i SAS Knut Morten Johansen sier det er en viss overtro og uro knyttet til tallet 13 og at de derfor ikke ønsker å ha det på sine fly.

Til alle dere som er redde for tallet 13: At et fly ikke har seterad 13 betyr ikke at seterad 13 ikke finnes. Den blir bare kalt seterad 14. DET ER LIKE FULLT SETERAD 13!

Jeez...

Ukens hovedfacepalm er viet til et helt nettsted.

Denne såkalte nettavisen er hyllet av nazistene i Vigrid, som også på sine nettsider skriver: "Den unge, vakre og stolte Maria Zähler har gitt alle våre nordiske unge og eldre kvinner en ny forankring i det å være stolt og hvit uten såkalt "hvit skyld-kompleks". Dette er radikalt og grensesprengende og gjennom bruken av det hvite rasemantraet [...] flytter hun grensene faktisk godt inn på Vigrid sitt område."

I samme artikkel skriver de: "De (Sylvi Listhaug, Helge Lurås og Hans Lysglimt Johansen) flytter grensene og det langt i retning Vigrid. Faktisk så langt at vi lurer på om ikke det er tid for Vigrid å aktivere seg igjen".

Bloggsjefen for denne såkalte nettavisen heter Helge Lurås, og omtaler seg som ansvarlig redaktør for denne påståtte nettavisen. Som ansvarlig redaktør i noe du omtaler som nettavis har du også ansvaret for hva som publiseres i kommentarfeltene, noe PFU i flere saker har understreket. Og i PFU sitter altså en av investorene til denne gjørma som akkurat nå renner ut av skjermen min fordi jeg er nødt til å drive research når jeg skriver.

Bloggen til Lurås&co omtaler seg som "en politisk uavhengig mediekanal som jobber for demokrati og ytringsfrihet". Gjengen er selvsagt ekstremt skeptiske til faktasjekkerne i faktisk.no - de er generelt skeptiske til fakta i det hele tatt. For fakta er jo som alle vet noe PK-mafiaen har samlet seg om å forfalske slik at det passer til deres egen agenda...

Og de er selvsagt ikke rasister - heller ikke i den moderne tolkningen av ordet der det omfatter nedvurdering av andre etniske, kulturelle eller religiøse grupper. De er "islamkritiske". Rasisme snakkes kun om når det rammer nordmenn. Så la oss ta en titt på utsagn fra en av de største søppeldyngene av kommentarfelt som finnes. Alle utsagn er altså godkjent av bloggsjef - nei, jeg mener - redaktør Lurås:

Fra en artikkel i denne "nettavisen". Skrevet av en anonym...

Fra kommentarfeltet til denne "artikkelen" Ferdig moderert.


Den logiske sansen sliter man litt med av og til...



Så, vet du hva?

Jeg istemmer med ropene, jeg. Fuck Listhaug! Fuck Lurås! Fuck Spetalen! Fuck Resett! Fuck Storhaug! Og fuck dere som holder liv i disse sidene! Fordi denne jævla debatten har jeg hatt så mange ganger opp gjennom årene, og uansett hvor mange verifiserbare fakta man drar frem, så kommer samme gjørma tilbake igjen. Gjerne med et "ja, men det er lov å ha forskjellige meninger". Men når meningene dine bygger på verifiserbare feil, og de eneste motargumentene dine kommer fra disse ekstremistsidene, så er meningen din verdiløs ditt jævla mehe! De eneste jeg selv har kutta ut fra facebookvennelista mi er disse radikaliserte gjøkene som "ikke er rasister" mens de sprer møkka som kommer fra disse sidene i et tempo som ville gjort en Jærbonde stolt. Jeg trenger ikke den typen negativitet i livet mitt. Og jeg trenger ikke deg i livet mitt!



Kommentarer

Populære innlegg