Flaggdebatt på en 17. mai




I min bransje blir det fort til at dersom vi har fri på krampedrekkedager som nyttårsaften og 17. mai, så ender vi med å mure oss inne hjemme, eller holder oss til små private fester. 17. mai er en sånn dag jeg velger å mure meg inne, slappe av og ta det heeelt med ro.

Men så kommer det noen på facebook, da. Denne gangen var det en kompis sitt innlegg som skapte en større debatt:


Sånt går selvfølgelig ikke an å skrive uten at det blir reaksjoner (vel... personlig mener jeg at det ikke burde skapt så store reaksjoner, men det er meg.

Og jeg heiv meg på en undertråd- selvfølgelig! Her er resultatet av det:








Etter dette ble tråden borte. Før den kom tilbake senere. Jeg vet ikke om han selv hadde slettet sin undertråd, eller om noen hadde rapportert den - men han fortsatte i alle fall:





Moralen her må være: Man kan være uenige, og en debatt blir fort opphetet. Men når man kjøler hodet, og begynner å vise frem gråsonene i debatten til hverandre i stedet for å tenke svart-hvitt, så skal man ikke se bort fra at man kan ende debatten i en gemyttlig tone med gjensidig respekt for hverandres synspunkter...



Mer om den årlige flaggdebatten her.

Kommentarer

  1. En ekte nordmann spiser smalahove, lutefisk OG gamalost på 17 Mai! Og drikker Karsk! 17 Mai korpset burde spille "I Dovregubbens Hall" mens de marsjerer i toget...

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Innlegg administreres pga økning av spam.

Populære innlegg